Skupno število ogledov strani

četrtek, 3. oktober 2013

Izabelin domači puding







Letošnja trgatev je v glavnem zaključena. Mošt se počasi spreminja v vino.  
Moja trgatev pa še traja. Na mojem dvorišču rasteta dve trti izabele.Izabela lahko ostane na trti še dolgo v jesen.
Ta vrsta grozdja . . .  bi rekla, ni všeč vsakemu, ima poseben vonj in okus. Trte ni potrebno škropiti, raste kot nora in običajno tudi dobro rodi. Letos je obrodila tako tako, srednje. Nekaj grozdov se poje sproti, naredila bom še kakšno sladico, za marmelado je bo verjetno zmanjkalo. To sem delala lansko leto, ko je bila letina obilnejša in je je še nekaj v shrambi. Meni je to ena najboljših marmelad, intenzivna po okusu in vonju, ki se s segrevanjem spremeni in vonj in okus nista več enaka tistemu grozdnemu . . . še boljša postaneta.   
Pri peki peciva jaz pustim kar cele jagode, tako, da se koščice, ko se pecivo je, odstrani . . .  ali pa pogrize in poje. Mene ne motijo koščice, naredim z njimi, kot mi trenutno paše.
Tokrat sem naredila iz soka izabele nekakšen domač puding, oz. grozdno kremo. Sladica je narejena iz soka izabele.
To preprosto sladico po imenu sugo d'uva so včasih delali v Italiji (Emiglia Romagna) v času trgatve.Praviloma se dela iz mošta. "Speštano" grozdje se pusti stati čez noč, da se prične vretje, drugi dan se iztisne in precedi sok in se naredi ene vrste puding.




Jaz sem grozdje "speštala", malo segrela, da je lupina spustila svojo barvo (verjetno še kakšne sestavine) in takoj naredila sladico. 


sestavine za 4 manjše porcije

1 kg jagod grozdja izabela
2 žlici vanilijevega sladkorja
3 žlice moke

sladka smetana po želji
jagode grozdja izabela po želji
čokoladne mrvice po želji






Iz kilograma jagod je nastalo 7 dl soka. Pol litra soka sem počasi segrevala, v ostali sok sem zamešala moko in pridno razmešala, da so se razpustile grudice. Prilila sem še malo soka in vse skupaj dodala soku v kozici. Na lahkem ognju sem počasi kuhala kakšnih 5 minut, dodala sem vanilijev sladkor, premešala in servirala v majhne skodellice.





Okrasila sem z grozdnimi jagodami.



Potem sem si dala malo duška  . . . tako, da sem v kozarček najprej natočila še vroč puding, na vrh naložila cca 10 jagod izabele, stepeno sladko smetano in koščke čokolade. Vzela sem žličko . . .  in uživala v teh okusih in strukturah . . .  božansko dobro . . . poskusite tudi vi, mogoče s kakšnim drugim grozdjem, če nimate izabele.





6 komentarjev:

  1. Tega pa še nisem poskusil. Hudo dobro izgleda tole.

    OdgovoriIzbriši
  2. Najprije sam pomislila da se radi o nekoj Izabeli, a onda mi je odjednom prosinulo: pa to je vrsta grožđa! Moj deda ga je isto zvao Izabela, ali i kataba. Netko mi je baš neki dan donio malo, ja ga jako volim jer je tako aromatično! Mi ga nikada nismo imali jer je vinograd bio zasađen samo plemenitim vrstama. Mošt isto obožavam. Puding izgleda božanstveno i mogu samo zamisliti kako je divno aromatičan. Ako ne pojedem sve grožđe, isprobati ću ga.

    OdgovoriIzbriši
  3. I mi imamao izabelu doma, nisam znala da se od nje da nekaj takvoga napraviti. Super recept, :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Krediti in naložbe
    Pozdravljeni, sem g. Marjan Tetičkovič, strinjam se, da vam bom pomagal pri vseh vaših potrebah po financiranju, posojilih, kreditih in naložbah z zneskom od 5.000 € do 10.000.000 € po stopnji 3 % na mesec v obdobju od 1 do 30 let. . kontaktiraj me, če te zanima. Elektronski naslov: tmarjan24@gmail.com
    WhatsApp: +386 71 391 409
    Viber: +38671391409

    OdgovoriIzbriši